MARED

BE YOURSELF. THE WORLD WORSHIPS THE ORIGINAL.

SANNINGEN

Kategori: THOUGHTS

En vän till mig skrev idag på sin blogg att hon hittat ett nytt favoritcitat, det ni ser nedanför. Hon skrev även att ju fler gånger man läser det desto mer inser man hur mycket sanning det ligger bakom den. Jag håller med. För varje gång jag läser den så inser jag att det verkligen stämmer. Hör du ett "jag vet inte" från mig så ligger det alltid lite kunskap bakom och lite känsla bakom varje "jag bryr mig inte"..

"Det finns alltid lite sanning bakom varje "jag skojjar bara",
lite kunskap bakom varje "jag vet inte",
lite känsla bakom varje "jag bryr mig inte",
och lite smärta bakom varje "det är lugnt"."

Kommentarer

  • Sofie Bengtsson säger:

    Vad fint skrivet av dig elin! jag gillar verkligen det citatet. det stämmer in så bra! för när man bara läser det första gången är det bara yta, man hör bara massa rabblingar av ord. men andra, tredje gången man läst den har den plötsligt fått en innebörd :) kul att du också gillade den <3

    2011-10-16 | 16:49:40

Kommentera inlägget här: