MARED

BE YOURSELF. THE WORLD WORSHIPS THE ORIGINAL.

WORLD OF RICCARDO

Kategori: LIFE






Om man bor i Halmstad under sommaren så är det ett måste att åka ut till Möllegård för att köpa glass på Riccardos! Jag och Oscar var där igår och beslutsångesten kom som vanligt! Finns citronsorbet så är det ett givet val men den finns inte så ofta så då står jag alltid där och velar. Denna gången valde jag tillslut 3 kulor. Hasselnöt, passionsorbet och lakrits. Hasselnötsglassen är helt underbar och passionsorbeten var sådär härligt syrlig men lakritsglassen var faktiskt en stor besvikelse. Både jag och oscar tyckte att den smakade mer kaffe en lakrits och jag som älskar lakrits! Denna smak är alltså inte att rekomendera men alla andra jag hittills smakat är super!
Om man inte kan ta sig ut till Möllegård så ska deras egen glassvagn stå pakerad på Hamngatan vid gamletullsbron mellan april och september!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: